Ray-Ban márkáról
Ray-Ban
A Ray-Bant 1937-ben alapították azzal a funkcionális céllal, hogy megvédje az amerikai vadászpilóták szemét a napfénytől, és segítsen nekik magasabbra repülni, mint valaha. Azért választották a Ray-Ban nevet, hogy hangsúlyozzák a szemüveg elsődleges célját: a vakító fény kiszűrését és a viselő szemének védelmét. A márka a puszta funkcionalitásból kiindulva divatikonná fejlődött, több mint 80 éves történelmet és örökséget magában foglalva.
Tekintsük át együtt a Ray-Ban legendás történetének legfontosabb pillanatait.
1930-as évek:
Az évtized, amely mindent elindít - megszületik az Aviator az amerikai hadsereg számára, hogy megvédje a pilótákat a napsugaraktól, miközben nagy magasságban repülnek.
Megjelennek az Outdoorsman és a Shooter modellek, így a Ray-Ban szemüvegek egyre népszerűbbé válnak a szabadtéri sportok szerelmesei körében.
1940-es évek:
A márka szemüveg-technológiája túlmutat a repülésen, így széles körben elterjed a rendőrök és a természetjárás bajnokai között is.
1950-es évek:
Az új háttéranyagok beáramlásával a Ray-Ban a katonai funkcióról a mindennapi divatra vált. Ezekben az években jelent meg a Wayfarer, minden idők egyik legismertebb szemüvegmodellje.
1960-as évek:
A márka számos formát és stílust vezet be, így a napszemüvegek a személyes, egyéni kifejezésmód szimbólumává válnak.
1970-es évek:
A Ray-Ban a sportvilág élvonalába kerül tükrös, színezett és fényre sötétedő lencséivel, valamint extravagáns 70-es évekbeli stílusával. Megjelenik a színét a fényerősség függvényében változtató, fényre sötétedő Ambermatic lencse.
1980-as évek:
Jellegzetes retro stílussal jelenik meg a Clubmaster. A Ray-Ban egyre nagyobb elismertségnek örvend a popkultúrában, megjelenik jelentős filmekben, és nagynevű hírességek viselik. Ebben az évtizedben jelenik meg a Clubmaster a jellegzetes retro stílusával, valamint a Round, amelyet a 60-as évek ellenkultúrája ihletett.
1990-es évek:
A Ray-Ban divatikonná válik, és 1999-ben a Luxottica felvásárolja a márkát, ami új fejezetet nyit a történetében.
2000-es évek:
A Ray-Ban az optikai szemüvegek terén terjeszkedik, és bevezeti a Ray-Ban Kids kategóriát, amellyel a fiatalabb vásárlókat szólítja meg.
2010-es évek:
A Remix, egy egyéni csavart adva a szelfik korának, az első személyre szabható Ray-Ban modell lesz. A márka elindítja kreatív központját, a Ray-Ban Studios-t, ahol a legstílusosabb zenészekkel működik együtt. Az EssilorLuxottica 2018-as megalapításának köszönhetően ebben az évtizedben jelentős előrelépések történnek a lencsék terén is, mint például a Chromance technológia és a Ray-Ban Authentic megalkotása.
2020-as évek:
Azoknak az örökségét megőrizve, akik a határokat feszegetve alakították a világot, a Ray-Ban olyan úttörő technológiákkal folytatja az innovációt, mint a Ray-Ban Reverse lencsék, a Ray-Ban Change keret és a Ray-Ban Meta okosszemüveg, de ezek mellett is sok minden vár még ránk. (A termék Magyarországon nem kapható!)
Lencseanyagok:
A prémium üveglencsék kiváló tisztaságot, kontrasztot, tartósságot és karcállóságot biztosítanak. Ezek a lencsék a Ray-Ban Icons szemüvegek fő alkotóelemei.
A műanyag lencsék arról ismertek, hogy könnyűek és tartósak. A polikarbonátot általában ütésállósága miatt használják, különösen a teljesítmény központú lencsékben, míg a poliamid rugalmasságot biztosít, és a Ray-Ban lencsekínálatának másik kulcsfontosságú anyaga. A biokörkörös polikarbonát és a biopoliamid olyan környezetbarát opciók, amelyek megújuló erőforrásokat integrálnak, támogatva a fenntarthatóságot, miközben fenntartják a nagy teljesítményt.
Lencsetípusok:
A Ray-Ban lencseválasztéka három fő lencsetípust tartalmaz.
- Egyszínű: A teljes felületen egyenletes fényáteresztő képességű lencse.
- Tükölencsékr: Erősen fényvisszaverő lencse, amelyet eredetileg arra terveztek, hogy megvédje a szemet a hó fényvisszaverő hatásától.
- Átmenetes: Olyan lencse, amelynek fényáteresztő képessége a függőleges tengely mentén fokozatosan csökken.
Lencsegyártási technológiák:
Az évtizedek óta tartó kutatás-fejlesztés révén a Ray-Ban lencseválasztéka a következő lencsetechnológiákkal bővült.
Polarizált: A polarizált lencsék a visszaverődő fény több mint 99%-át blokkolják, kiküszöbölve a tükröződést és a szemfáradtságot a kényelmesebb viselet érdekében. A Ray-Ban továbbfejlesztette ezt a technológiát a polarizált fordított lencsék bevezetésével.
Fotokróm: Ezek a lencsék alkalmazkodnak a változó fényviszonyokhoz, világosból sötétbe váltanak, ahogy viselőjük a beltéri és a kültéri környezet között mozog. A Ray-Ban lencsék portfóliójába először az 1970-es évek végén kerültek be, ma pedig a Ray-Ban és a Transitions® közötti szoros együttműködésnek köszönhetően új életre keltek a fotokróm lencsék.
Chromance: A Chromance lencséket úgy tervezték, hogy kalibrálják a fényt, és a színspektrumot világosabbá és tisztábbá tegyék, maximalizálva a kontrasztot és kiemelve a részleteket.
Keretanyagok:
A lencsék mellett a márka folyamatosan beruház a keretanyag-innovációba is, ahogyan azt a Ray-Ban Change esetében is tette. Ismerjük meg a márka által kínált anyagokat.
Acetát: A cellulózlapból készült acetát a műanyag egy alternatívája, amely különleges tulajdonságokkal rendelkezik a minőség, a szerkezet, a kopásállóság és az esztétikum tekintetében.
Injektált: Az injektált keretek gyártási folyamata egyedülálló, összetett tervezési, mérnöki és formakészítési fázisokat foglal magában.
Fém: A fémkeretek alapanyagai lemezek, rudak vagy huzalok formájában készülnek.
Bioalapú acetát: A hagyományos lágyítószerek fosszilis forrásokból származnak, de a bioalapú acetátot olyan növényi alternatívával helyettesítik, mint a gabonafélék, a cukorrépa vagy a cukornád.
Bioalapú poliamid/nejlon: A poliamid a szemüvegkeretekben és a lencsékben egyaránt használt polimer, amelyet hagyományosan fosszilis forrásokból nyernek.
Bioalapú poliamid/nejlon a gyermekkeretekhez: A ricinusmagból származó bioalapú szénnel készült anyag extra tartósságot és rugalmasságot biztosít, amit a gyermektermékeknél gyakran kombinálnak biogumival.
…és egy kis érdekesség: