Az Oakley márka története
A kezdet egy szikrával kezdődött
Miután éveken át motorkerékpáralkatrész-forgalmazóként és vállalkozó szellemű fiatalemberként dolgozott, James 'Jim' Jannard elege lett abból, hogy folyton azt mondják neki, hogy "fogd be, és add el". 1975-ben otthagyta értékesítési munkáját, hogy megvalósítsa néhány ötletét, és saját márkát építsen. Az Oakley márkanevet kiválasztva elindult afelé, hogy a világ legikonikusabb sportszemüveg gyártó cégét hozza létre.
Ez egy olyan márka, amely a do it yourself avagy barkácsolj mentalitáson alapszik. Elutasítja a társadalmi normákat és elvárásokat, és egy új irány létrehozásával teszi egyedivé.
A kezdetektől fogva semmi sem téríthette el a trendek követésétől vagy a legfrissebb dolgok létrehozásától. Ez a képesség, hogy egy egyedi elképzelés irányába haladjon, rögzített pályára állította a márkát: egyenesen előre. Amikor egy technológia nem volt elérhető, létrehozott egy sajátot. Amikor nem volt megfelelő struktúra, amely életre keltette volna terveit, maguknak építették meg. Ha pedig a szkeptikusok azt mondták, hogy ez lehetetlen, az csak olaj volt a tűzre.
Az Oakley először kapaszkodót nyújtott
Mielőtt a szemüvegek készítésének ötlete kicsírázott volna, egy motorkerékpár markolata ásta meg az alapokat. Egy motoros tapasztalatával kezdődött, amelyről azt hitték, hogy nem éri el az ingerküszöbét az embereknek. Az „Unobtainium” néven bejegyzett exkluzív gumikeverékkel, az ergonomikus bütykös formatervezéssel és a polip mintázattal a jobb tapadás érdekében piacra dobta a márka az Oakley Grip-et.
Az Oakley Grip megalkotása során nem csak egy új termékformát hoztak létre; lefektette az alapjait egy új típusú vállalkozásnak, amely az innovatív gondolkodásmódon alapul, és egyedi kinézete különbözteti meg másoktól. A piacon elérhető legjobban teljesítő anyagok használatától kezdve, a markolatszélén lévő egyedi logójelzésekig, minden tagadhatatlanul Oakley volt, és soha nem maradt észrevétlen.
Szemüveg az „őrült tudós” látomása alapján
1980-ban az Oakley marketingmutatványnak szánt lépésen keresztül elkezdte bővíteni kínálatát a motocross világban, azzal, hogy megpróbált nagyobb ismertséget szerezni az iparágban. Ugyanazzal a pimasz gondolkodásmóddal, ami a markolat újragondolásához vezetett, egy új innovációt hoztak létre. Ez pedig radikálisan tökéletesítette a versenyszemüvegeket.
Az O Frame MX biztonságos illeszkedést, kibővített látómezőt és csökkentett vizuális torzítást biztosított a versenyzők számára. Mindezek az akkori legjobb profi versenyzők első választásává tették. Az a megközelítése a márkának, hogy a logót jól láthatóvá tegye a lencse előlapján és a pánton, megalapozta a helyét a szemüvegek körében. A márka a motorcross közösség legelismertebb tagjaival egyeztetett tapasztalataikról, mielőtt véglegesítették a költségvetést, illetve jóváhagyták a szerződés megkötéseket.
A Factory Pilot Team program, vagyis sportolóktól sportolóknak
Egy hét folyamán a termékeket életre keltő készítők és gyártók versenyeztek az Oakley termékeikben. R+D részlegüket a legjobb BMX-esek alkották, akik a szenvedély, az odaadás és akarat közös mantrája szerint éltek.
Azok, akiknek létrehozták a márkát, nem csak vásároltak a termékekből, hanem a legújabb prototípusokért odaadták volna az utolsó pennyjüket is – ők azok, akik a program részévé váltak. Korai Oakley sportolók Factory Pilot Team néven váltak ismertté, a maga nemében első olyan közösség, amely az utak és azok határainak feszegetésének közös szeretetére épült. Az úttörő termékeken és a merész marketingtaktikán túl pedig együtt alakították a sportkultúrát.
Az Oakley bemutatja az Eyeshade-et
Egy autóút során 1984-ben történt, amikor Pacific Coast Highway-en a nap lenyugodott az óceán felett, fény szivárgott be alapítónk napszemüvegének oldalán, és megdöbbent, hogy közel sem nyújtanak ugyanolyan védelmet, mint az új fejlesztésű MX szemüvegei. Nem sokkal ezután egy vállfával, Lexan szemüveglencsével és némi szigetelő szalaggal elkészítette az első prototípust, és létrehozta a sportnapszemüvegek iparágát az Eyeshade nevű termékkel. Ugyanazok a nagy teljesítményű anyagok és találékonyság, amelyek utat találtak a markolatban és a szemüvegben, alkalmassá tették ezt a napszemüveget a világ legjobb versenyzőinek, így megszületett a sportolók által tesztelt teljesítményű napszemüvegek szegmense.