GY.I.K.
Hogyan lehet megrendelni a termékeket?
A termékeket csak a weboldalon keresztül, vagy e-mail-ben lehet megrendelni. Rendelés előtt érdemes figyelmesen elolvasni a fizetési/szállítási/felhasználási feltételeket.
Az oldalon feltüntetett termékek eredetiek?
Igen, minden általunk forgalmazott termék eredeti. A termékeket minden esetben, dobozában (gyári tartozékokkal) és garanciával együtt értékesítjük
Hogyan lehet fizetni?
A megrendelő választhatja az utánvétes fizetési módot (kiszállításkor, készpénzben vagy bankkártyával a csomagfutárnak), az előre átutalást (ebben az esetben az összegnek a termék postázása és/vagy átvétele előtt meg kell érkeznie), és a bankkártyás fizetést (ezt a megrendelési folyamat tartalmazza és azonnal megtörténik a fizetés) vagy a személyes átvételt üzletünkben (készpénzben/bankkártyával).
Lehet-e rendelés leadása nélkül, személyesen is vásárolni üzletünkben?
Természetesen lehet így is vásárolni, üzletünkben bizonyos termékek megtalálhatók / azonnal elvihetők. Üzletünk a forgalmazott termékeinknek csak egy részét találjátok meg, a többi termékre várni kell, míg beérkeznek a külföldi raktárból. A készleten lévő termékeknél a hozzáférhetőségnél az "Üzletben" felirat látható.
Mi történik, ha nem vagyok elégedett a termékkel és elállnék a vásárlástól/vagy cserélnék más termékre?
100%-ban vállaljuk a termék pénz-visszafizetési garanciát vagy a termék cseréjét. Internetes vásárlás esetén a terméket 14 napon belül, személyes vásárlás esetén pedig 3 munkanapon belül vissza kell juttatni az ügyfélszolgálatunkhoz, melyet csak sértetlen állapotban, számlával, garanciajeggyel és tartozékaival (a termék csomagolása is: karton doboz, nylon tasak) együtt vesszük vissza.
Mennyi ideig tart a kiszállítás/mikor tudom átvenni a rendelést?
A rendelés leadásától számított 1-5 munkanapon belül megérkezik/átvehető a termék, amennyiben üzletünkben van. Ha éppen nincs készletünkön, a rendelés átfutási ideje min. 1-2 hét, de több hónap is lehet (ez azonban ritka), erről bővebben e-mail-ben vagy telefonon tájékoztatatunk.
Mikor induljak el üzletünkbe átvenni a terméket?
Kollégáink a megadott telefonszámon vagy e-mailben fogják jelezni, ha már átvehető a termék! Addig kérlek ne indulj el!
Mit tartalmaz a vételár?
Weboldalunkon található árak bruttóban értendők, tartalmazzák az Áfa-t.
Mi a teendő, ha elfelejtettem a jelszavamat?
Oldalunk automatikus üzenetet küld jelszavaddal együtt a megadott e-mail címre, ezt az opciót a belépés/fiók oldalon találod. Amennyiben nem találod a funkciót, vagy a küldés sikertelen, úgy kérhetsz segítséget ügyfélszolgálatunktól e-mail-ben vagy telefonon.
Tudnak teljesíteni egyedi megrendeléseket?
Már van lehetőség személyesen az üzletünkben egyedi Ray-Ban vagy Oakley napszemüveg megrendelésére is, de néhány esetben kisebb kiegészítőket módunkban áll beszerezni a már meglévő fazonokhoz, pl. napszemüvegekhez szárakat, lencséket stb. További információkért, kérjük, vedd fel a kapcsolatot az ügyfélszolgálattal.
Mennyi garancia van a termékekre?
Minden termékünkre vállalunk garanciát (rendeltetés szerinti használat mellett), a jótállás ideje 2 év. További információkat a „Garancia” menüpontban találsz, vagy kérjük, vedd fel a kapcsolatot az ügyfélszolgálattal.
Egészségpénztár-tagok is vásárolhatnak?
Igen, de csak a számlát tudjuk egészségpénztárra kiállítani, egészségpénztári kártyával nem tudsz nálunk fizetni, kérjük, jelezd előre, hogy a számlát egészségpénztárra szeretnéd kérni.
Mi az ügyfélszolgálat elérhetősége?
Címünk (mely üzlet is egyben): 1132 Budapest, Visegrádi utca 39. (csak 1 üzletünk van jelenleg)
Nyitva tartás: hétfőtől csütörtökig, 10-18 óráig és pénteken 10-17-ig. Szabadságolás, betegség, ill. ünnepek esetén a webáruház az oldalon feltünteti az ettől eltérő nyitvatartást.
Telefonszám/fax: +36-(20)-779-0305; +36-(20)-933-3057; +36-(1)-430-1085
E-mail cím: info@exin.hu
Kérdések és válaszok internetes kártyás fizetésről
KÁRTYAELFOGADÁS
Milyen típusú kártyákkal lehet fizetni?
A VISA és a Mastercard dombornyomott kártyáival, ill. egyes VISA Electron, V Pay kártyákkal. A VISA Electron kártyák interneten történő használatának lehetősége a kártyát kibocsátó banktól függ. A CIB által kibocsátott VISA Electron típusú bankkártya használható interneten történő vásárlásra.
Mely bankok kártyái alkalmasak internetes fizetésre?
Minden olyan VISA és Mastercard/Maestro kártyával, mely internetes fizetésre a kártyakibocsátó bank által engedélyeztetve lettek, valamint a kifejezetten internetes használatra hivatott webkártyák.
Lehet-e vásárlókártyákkal fizetni?
Hűségpontokat tartalmazó, kereskedők/szolgáltatók által kibocsátott pontgyűjtő kártyákkal nem lehet interneten fizetni.
Lehet-e co-branded kártyákkal fizetni?
Bármilyen olyan co-branded kártyával lehetséges fizetni, mely internetes fizetésre alkalmas MasterCard vagy VISA alapú kártya.
FIZETÉS FOLYAMATA
Hogyan működik az online fizetés banki háttérfolyamata?
A vásárló a kereskedő/szolgáltató internetes oldalán a bankkártyás fizetési mód választását követően a fizetést kezdeményezi, melynek eredményeként átkerül a Bank biztonságos kommunikációs csatornával ellátott fizetőoldalára. A fizetéshez szükséges megadni kártyaszámát, lejárati idejét, és a kártya hátoldalának aláíráscsíkján található 3 jegyű érvényesítési kódot. A tranzakciót Ön indítja el, ettől kezdve a kártya valós idejű engedélyezésen megy keresztül, melynek keretében a kártyaadatok eredetisége-, fedezet-, vásárlási limit kerül ellenőrzésre. Amennyiben a tranzakció folytatásához minden adat megfelel, a fizetendő összeget számlavezető (kártyakibocsátó) bankja zárolja a kártyáján. Az összeg számlán történő terhelése (levonása) számlavezető banktól függően néhány napon belül következik be.
Miben különbözik az internetes kártyás vásárlás a hagyományostól?
Megkülönböztetünk kártya jelenlétével történő (Card Present) és kártya jelenléte nélküli (Card not Present) tranzakciókat. A Card Present tranzakció POS terminál eszköz segítségével történik. A kártya lehúzását és a PIN kód beütését követően a terminál kapcsolatba lép a kártyabirtokos bankjával, az engedélyező központon keresztül, és a kártya típusától, illetve a kártya kibocsátójától függően a VISA vagy MasterCard hálózaton keresztül. Itt megtörténik az érvényesség és fedezetvizsgálat (authorizáció). Az előbbi útvonalon visszafelé haladva a POS terminál (illetve a kereskedő) megkapja a jóváhagyást vagy elutasítást. A vásárló aláírja a bizonylatot. A Card not Present olyan tranzakció, melynek lebonyolításakor a bankkártya fizikailag nincs jelen. Ide tartoznak a levélben, telefonon, illetve az elektronikus úton (internet) lebonyolított tranzakciók, amelyek esetében a vásárló (kártyabirtokos) a tranzakciót biztonságos (256 bites titkosítású) fizetőoldalon bekért kártyaadatok megadásával indítja. A sikeres tranzakcióról Ön kap ún. engedélyszámot, mely megegyezik a papír alapú bizonylaton található számmal.
Mit jelent a foglalás?
A tranzakciót a bank tudomására jutásakor azonnal foglalás (zárolás) követi, hiszen a tényleges terheléshez előbb a hivatalos adatoknak be kell érkezniük, mely néhány napot igénybe vesz és az alatt a vásárolt összeg újra elkölthető lenne. Ezért a foglalással a levásárolt vagy felvett pénzt elkülönítik, foglalás alá teszik. A foglalt összeg hozzátartozik a számlaegyenleghez, azaz jár rá kamat, de még egyszer nem költhető el. A foglalás biztosítja azon tranzakciók visszautasítását, melyre már nincs fedezet, noha a számlaegyenleg erre elvben még lehetőséget nyújtana.
SIKERTELEN FIZETÉSEK ÉS TEENDŐK
Milyen esetben lehet sikertelen egy tranzakció?
Általában a kártyát kibocsátó bank (tehát ahol az ügyfél a kártyát kapta) által el nem fogadott fizetési megbízás; de bankkártya használat esetében ez lehet olyan okból is, hogy távközlési vagy informatikai hiba miatt az engedélykérés nem jut el a kártyát kibocsátó bankhoz.
Kártya jellegű hiba
- A kártya nem alkalmas internetes fizetésre.
- A kártya internetes használata számlavezető bank által tiltott.
- A kártyahasználat tiltott.
- A kártyaadatok (kártyaszám, lejárat, aláíráscsíkon szereplő kód) hibásan lettek megadva.
- A kártya lejárt.
Számla jellegű hiba
- Nincs fedezet a tranzakció végrehajtásához.
- A tranzakció összege meghaladja a kártya vásárlási limitét.
Kapcsolati jellegű hiba
- A tranzakció során valószínűleg megszakadt a vonal. Kérjük, próbálja meg újra.
- A tranzakció időtúllépés miatt sikertelen volt. Kérjük, próbálja meg újra.
Technikai jellegű hiba
- Amennyiben a fizetőoldalról nem tért vissza a kereskedő/szolgáltató oldalára, a tranzakció sikertelen.
- Amennyiben a fizetőoldalról visszatért, de a böngésző "back", "reload" illetve "refresh" segítségével visszatér a fizetőoldalra, tranzakcióját a rendszer biztonsági okokból automatikusan visszautasítja.
Mi a teendő a fizetési procedúra sikertelensége esetén?
A tranzakcióról minden esetben generálódik egy tranzakcióazonosító, melyet javaslunk feljegyezni. Amennyiben a fizetési kísérlet során tranzakció banki oldalról visszautasításra kerül, kérjük vegye fel a kapcsolatot számlavezető bankjával.
Miért a számlavezető bankkal kell felvenni a kapcsolatot a fizetés sikertelensége esetén?
A kártyaellenőrzés során a számlavezető (kártyakibocsátó) bank értesíti az összeget beszedő kereskedő (elfogadó) bankjának, hogy a tranzakció elvégezhető-e. Más bank ügyfelének az elfogadó bank nem adhat ki bizalmas információkat, arra csak a kártyabirtokost azonosító banknak van joga.
Mit jelent az, ha bankomtól azonban SMS kaptam az összeg foglalásáról/zárolásáról, azonban a kereskedő/szolgáltató azt jelzi, hogy sikertelen volt a fizetés?
Ez a jelenség olyan esetben fordulhat elő, ha a kártya ellenőrzése megtörtént a fizetőoldalon, azonban Ön nem tért vissza kereskedő/szolgáltató internetes oldalára. A tranzakció ebben az esetben befejezetlennek, így automatikusan sikertelennek minősül. Ilyen esetben az összeg nem kerül terhelésre kártyáján, a foglalás feloldásra kerül.
BIZTONSÁG
Mit jelent a VeriSign és a 256 bites titkosítású TLS kommunikációs csatorna?
A TLS, a Transport Layer Security elfogadott titkosítási eljárás rövidítése. Bankunk rendelkezik egy 256 bites titkosító kulccsal, amely a kommunikációs csatornát védi. A VeriSign nevű cég teszi lehetővé a CIB Bank-nak a 256 bites kulcs használatát, amely segítségével biztosítjuk a TLS alapú titkosítást. Jelenleg a világ elektronikus kereskedelmének 90%-ában ezt a titkosítási módot alkalmazzák. A vásárló által használt böngésző program a TLS segítségével a kártyabirtokos adatait az elküldés előtt titkosítja, így azok kódolt formában jutnak el a CIB Bankhoz, ezáltal illetéktelen személyek számára nem értelmezhetőek.
A fizetés után figyelmeztetett a böngészőm, hogy elhagyom a biztonsági zónát. A fizetésem biztonsága így garantált?
Teljes mértékben igen. A fizetés folyamata 256-bites titkosított kommunikációs csatornán folyik, így teljesen biztonságos. A tranzakciót követően Ön a kereskedő honlapjára jut vissza, amennyiben a kereskedő oldala nem titkosított, a böngészője figyelmezteti, hogy a titkosított csatornát elhagyta. Ez nem jelent veszélyt a fizetés biztonságát illetően.
Mit jelent a CVC2/CVV2 kód?
A MasterCard esetében az ún Card Verification Code, a Visa esetében az ún. Card Verification Value egy olyan, a bankkártya mágnescsíkján kódolt numerikus érték, melynek segítségével megállapítható egy kártya valódisága. Az ún. CVC2 kódot, mely az Mastercard/Maestro kártyák hátoldalán található számsor utolsó három számjegyében szerepel, az internetes vásárlások során kell megadni.
Mit jelent a Verified by Visa?
A Verified by Visa rendszerben regisztrált Visa kártyabirtokosok jelszót választanak a kártyát kibocsátó banknál, mely segítségével azonosíthatják magukat internetes vásárlás esetén, és amely védelmet nyújt a Visa kártyák jogosulatlan használata ellen. A CIB Bank elfogadja a Verified by Visa rendszer keretein belül kibocsátott kártyákat.
Mit jelent a Mastercard SecureCode?
A Mastercard SecureCode rendszerben regisztrált Mastercard/Maestro kártyabirtokosok jelszót választanak a kártyát kibocsátó banknál, mely segítségével azonosíthatják magukat internetes vásárlás esetén, és amely védelmet nyújt a Mastercard/Maestro kártyák jogosulatlan használata ellen. A CIB Bank elfogadja a Mastercard SecureCode rendszer keretein belül kibocsátott kártyákat.
Mit jelent a UCAF kód?
MasterCard/Maestro kártyák esetén az Ön kártyakibocsátó bankjától esetlegesen kapott egyedi kód. Ha nem kapott ilyet, hagyja üresen a mezőt.